Marketing personal

Modul în care promovezi şi vinzi un produs este preocuparea tuturor companiilor. Marketingul personal pune în prim plan persoana noastră. Este produsul cel mai important pe care trebuie să-l promovăm, să-l punem în valoare când dorim să ocupăm un job/loc de muncă/funcţie de conducere, când dorim să motivăm de ce e necesar să urmăm cursuri de instruire şi formare on job sau out job.

Toţi iubim învingătorii şi conştientizăm că informaţia şi educaţia devin factori esenţiali în antrenarea învingătorilor. Ne dorim să facem parte din lista retrânsă a elitelor din meseria sau din profesia noastră, din domeniul nostru de activitate (brandul de angajat aflat în vizorul head-hunter-ilor). Rolul nostru e de a vă ajuta să construiţi planul strategic de marketing personal şi de a vă consilia din această perspectivă.

Acest plan parcurge mai multe etape:

  1. faza de concepţie, în care sunt urmăriţi factorii şi ofertele ce vor fi studiate, categoriile de angajatori incluşi în acest studiu şi concurenţii semnificativi, periodicitatea analizării imaginilor acestora;
  2. faza de culegere a datelor prin intermediul anchetelor telefonice şi a interviurilor personale;
  3. faza de analiză a decalajelor şi a distorsiunilor în care se realizează hărţi bipolare cu scale: comparaţii posibile între doi anajatori din acelaşi domeniu de activitate (între două perioade de timp, între firmă şi concurentul major, între imaginea efectivă şi cea dorită);
  4. faza acţiunilor de modificare a imaginii şi de monitorizare, răspunde la următoarele întrebări:
    • care este influenţa decalajelor asupra ţintei vizate?
    • care este decalajul real sau doar perceput?
    • care sunt costurile şi beneficiile eliminării decalajelor?
    • este mai eficientă schimbarea percepţiei cu privire la diferiţi factori sau schimbarea importanţei percepute a fiecărui factor?

    şi monitorizează următoarele acţiuni:

    • capitalizarea punctelor tari;
    • eliminarea punctelor slabe;
    • controlul periodic al imaginii.

Planul este conceput având ca obiectiv angajarea într-un anumit post şi urmărirea unei cariere.

Planul include următoarele informaţii generale:

  • condiţii economice, destinate a preciza climatul general de afaceri pentru ultimii doi ani;
  • vedere de ansamblu, asupra ramurii în care se doreşte angajarea.

Ca informaţii specifice, planul trebuie să cuprindă:

  • misiunea şi obiectivele personale (familie, slujbă, etc.);
  • analiza personală SWOT;
  • analiza calităţilor şi defectelor în raport cu cariera aleasă;
  • alternative strategice de bază ale carierei;
  • obiectivul de bază al carierei;
  • flexibilitatea – adaptabilitatea;
  • curriculum vitae (resumé);
  • scrisoare de motivare (pentru angajarea într-un anumit post);
  • strategii de promovare personală.

Acesta trebuie să ajute la construirea brandului de angajat.

Cu siguranţă fiecare îşi doreşte mai mult de la viaţă decât ceea ce a avut ieri sau anul trecut. Fiecare dintre noi vrem să evoluăm, să devenim mai buni şi să construim o viaţă mai bună pentru cei dragi nouă. Aceste motive ar trebui să fie suficiente pentru motivaţia de a cere ajutor, de a acţiona şi a căuta cele mai eficiente căi de angajare pentru a obţine rezultatele dorite. Trebuie investit mai mult timp în procesul de cucerire şi păstrare a locului de muncă (job-ului) dorit, aşa se poate ajunge la construirea carierei dorite.


  • despre atest
  • contact
  • harta site
  • Contul tău
Atest - Iaşi - IaşiRomânia - Bd. Ştefan cel Mare nr. 8, etaj 2, cam.14, cod: 700063, worktel. (0232) 278 223, faxFax: (0232) 278 223 cellMobil: (0722) 848 119
Copyright: Atest | Design: TheSign | Programare: TheSign & 2wit